onsdag 19 maj 2010

Det går framåt trots oandade förhinder!

Japp igår fick jag skrivet hela två sidor i word på det nya bok projektet som jag och Kaija håller på med.
Vi hade bestämt att vi skulle försöka skriva ner en del bakgrunds information om våra respektive karaktärer. Kaija har en kvinnlig karaktär och jag en man, så med dagen inplanerade möte i åtanke skrev jag så att tangenterna glödde. Vilket visade sig vara en väldig tur, för idag har jag inte haft en chans att skriva något alls.
Dels vaknade jag med en extrem huvudvärk som trots idoget intag av både värktabletter och kaffe inte har behagat gå över. Sedan ringde dotras dagis på förmiddagen och meddelade att hon gått och blivit sjuk, så det var bara att hämta henne och ringa till läkaren. Hon har varit kass i magen ett bra tag till och från nu, och idag fick jag nog.
Så efter läkarbesöket var det inte mycket mening att försöka få något gjort, eftersom hon självklart mådde dåligt och behövde både mig och sambon.
Och självklart fick jag skjuta på mötet med Kaija idag, där vi skulle gått igenom vad vi gjort sen förra onsdagen. Onsdagar är våra skriv-mötes dagar, där vi har väldigt roligt och får massor gjort.

Men jag ligger i alla fall i linje med planeringen och inte efter!
Vilket känns skönt.

Nu ska jag gå och lägga mig innan jag trillar ur min fina kontorsstol som jag fått av min kära väninna.

//Monie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar